11 шкідливих порад, як занапастити будь-який корпоративний тренінг

Мене часто запитують: як ефективно обрати і провести в компанії корпоративний тренінг.
Я ось подумала, як буде нудно, якщо я зараз буду із серйозним обличчям говорити очевидні речі, типу: спочатку потрібно скласти список компетенцій, необхідних для досягнення цілей компанії, потім вибрати тренера, потім …
Ну вже стільки таких інструкцій написано, хто захоче – знайде їх без зусиль на просторах інтернету, і кому вони дійсно потрібні – їх не читають.

Давайте я краще опишу основні помилки, які відбуваються при виборі і організації корпоративного навчання. Ви будете сміятися, але були випадки, коли мої клієнти примудрялися робити всі одинадцять помилок! І якщо не робити цих помилок, то професійний тренер зробить все за вас, і захід буде приреченим на успіх.

Отже, поїхали. 11 шкідливих порад: як занапастити будь-який корпоративний тренінг або чого точно робити не варто.

  1. Створіть в компанії умови концтабору, продавайте непотрібні або низькоякісні продукти, ставте розмиті цілі і не прив’язуйте їх до результатів оплати праці.
  2. Не розказуйте тренеру про свої очікування – нехай вгадує. Відповідайте на всі запитання «це секрет» або «це корпоративна таємниця». Про проблеми, підводні камені та недоліки теж не розповідайте – нехай тренер дізнається про них під час тренінгу, від учасників. Навіщо йому готувати матеріал, він же експерт – нехай викручується.
  3. Доручіть вибір тренера офіс-менеджеру. Він же краще знає які навички потрібно розвивати вашій команді і володіє унікальним даром вибирати тренінг за назвою. А основний замовник може взагалі на зустріч не приходити, та й на тренінг теж.
  4. А якщо все ж головний керівник вирішить бути присутнім на тренінгу – тут може бути дві ролі. Перша – я супермегабетмен. Потрібно нікому не давати сказати ні слова. Першим відповідати на всі питання і брати на себе активну роль у всіх завданнях. Другий варіант – можна всіх мочити відразу на тренінгу. Наприклад: «Люся, ось ти в цих питаннях більше всіх косячиш», «Петя, не мудруй, у тебе взагалі найнижчі показники, на роботі б так мудрував», «Павло, пиши! Чого ти нічого не пишеш? Все знаєш? Або мені тебе оштрафувати? »(Це цитати керівників з тренінгів) …
  5. Вибираючи тренера, шукайте психотерапевта або краще психіатра. У вас же всі хворі працюють – потрібно їх підлікувати. А ще він зможе навчити вас маніпулятивним прийомам, як професійно експлуатувати підлеглих або як розводити клієнтів і продавати їм непотрібні речі за дорого за допомогою гіпнозу. У нього взагалі може не бути досвіду по предмету. Адже тренеру з плавання для того, щоб добре вчити не треба самому вміти плавати.
  6. За місяць до тренінгу почніть лаяти учасників і говорити, що доведеться організувати тренінг для найтупіших. Щоб ті, які потрапили в групу відразу усвідомили свій діагноз, розкрилися і захотіли виправитись.
  7. Побільше людей на тренінг. Нічого страшного, що це не їх тема. Охоронець із задоволенням візьме участь в тренінгу для фінансистів, бухгалтер в тренінгу з продажу, а старший помічник молодшого двірника в тренінгу з лідерства або менеджменту. Потрібно розвивати людей всебічно, тим більше що «уплочено». Тренера взагалі не потрібно попереджати про те, що буде не 12 чоловік, а 25. Яке йому діло скільки буде людей. Ну а методичок їм не вистачить, так вони свої блокноти візьмуть.
  8. На організації тренінгу можна заощадити. Тренінг можна провести просто в офісі, ось просто в вашому оупенспейсі, просто в будній день поки інші в кутку попрацюють і може краєм вуха теж щось корисне почують. Можна також призначити пару нарад в цей день і смикати учасників по черзі з тренінгу на наради. Пропустять трохи – нічого страшного, зате відразу двох зайців вб’єте. Якщо їдуть учасники з регіонів, то вони повинні їхати обов’язково в ніч перед тренінгом. Можна за кермом, а краще поїздом в плацкарті, а краще в загальному вагоні або стоячи. Адже саме після безсонної ночі відкривається несвідоме і мозок вбирає інформацію як губка. З обідами та кава-брейками не варто морочитися – вони ж не поїсти приїхали.
  9. На тренері теж можна заощадити. Ну по-перше, проведіть десять етапів тендера, потім нехай ті, що вижили проведуть демо-тренінг. Після демо-тренінгу порадуйте тренера, і скажіть, що тренінг потрібен не три дні, а один. І тільки потім почніть віджимати його за ціною. Якщо тренер в ціні не впаде – не співпрацюйте з ним – це справа принципу. Шукайте більш поміркованих – їх зараз он скільки! А то не дай бог навчить ваших продавати без знижок. Зустрічати тренера, до речі, не обов’язково – не маленький, убер є в будь-якому місті. І готель максимум дві зірки. А краще одна. А краще взагалі без зірок але зате з тарганами. Він повинен зрозуміти, що ви компанія бідна і це сильно замотивує його вам допомагати.
  10. На початку тренінгу нехай хтось головний скаже вступне слово – хвилин так на 30-40. Обов’язково сказати: «Ви всі тупі, слухайте уважно і пишіть. Ми за вами спостерігаємо, хто активно брати участь не буде – ми тих оштрафуємо. А тих, хто після тренінгу не виправиться – звільнимо ». Це надихає учасників і сприяє ефективному навчанню.
  11. Нічого після тренінгу не міняйте. До біса всі рекомендації тренера про КPI, бізнес-процеси і постановку цілей. Занурте учасників в старе середовище. Якщо тренінг був хорошим, то і на мінімальну ставку продавці в два рази більше продадуть, закупівельники знизять витрати, керівники запустять нові проекти. А якщо ні, ну що-ж, не пощастило з тренером. Через рік запросіть іншого.

Ну от якось так, якось так 🙂

Останнi статтi
МЕНЕДЖМЕНТ У СТИЛІ КОУЧИНГ
Ставлячи завдання співробітнику, ми розраховуємо на те, що він повернеться із результатом. Часто буває так, що зіткнувшись з перешкодою на шляху співробітники повертаються - шеф, все пропало, що робити ... Шеф кидає всі справи і починає давати нові інструкції. А то і зовсім забирає у співробітника завдання і робить сам.
Стилі Лідерства
Немає в природі одного універсального і ефективного стилю лідерства, все залежить від "зрілості" виконавців. Зрілість не варто вимірювати поверненням, кількістю вищих освіт і записом в трудовій книжці. В реаліях українського бізнесу досить часто рівень зрілості співробітника не відповідає займаній ним посаді.
СІНЕМАЛОГІЯ - фільми для навчання і розвитку особистості
СІНЕМАЛОГІЯ - практика перегляду та аналізу художнього фільму. Це одна з найбільш захоплюючих і глибоких форм навчання і розвитку особистості.